Regulamin Hotelu GLAR Conference & SPA

§ 1 PRZEDMIOT REGULAMINU

• Regulamin określa zasady świadczenia usług przez Hotel. Regulamin jest integralną częścią umowy, na skutek której dochodzi do wynajęcia pokoju w Hotelu oraz korzystania z usług Hotelu. Regulamin dostępny jest do wglądu w recepcji Hotelu i obowiązuje wszystkie osoby przebywające na jego terenie. Decydując się na korzystanie z usług Hotelu, Gość potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje warunki Regulaminu.

§ 2 DOBA HOTELOWA

• Pokój hotelowy jest wynajmowany na doby hotelowe. Doba hotelowa trwa od godziny 16.00 w dniu przyjazdu i trwa do godziny 11.00 dnia następnego.

• Gość hotelowy powinien określić czas pobytu, a w przypadku braku takiego określenia przyjmuje się, że pokój został wynajęty na jedną dobę.

• Życzenie przedłużenia pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia, Gość hotelowy powinien zgłosić w Recepcji hotelowej do godz. 9:00 dnia, w którym upływa termin najmu pokoju. Hotel uwzględni życzenie przedłużenia pobytu w miarę dostępności pokoi. Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu w przypadku niedokonania wcześniejszej pełnej płatności za dotychczasowy pobyt lub rażącego naruszenia Regulaminu Hotelu.

• Pozostanie w pokoju lub pozostawienie rzeczy po godzinie 11.00 jest traktowane jako przedłużenie pobytu i podlega opłacie według ceny dnia, a w przypadku, gdy Hotel nie posiada wolnych miejsc, rzeczy pozostawione w pokoju zostają komisyjnie zdeponowane pod nieobecność Gościa.

§ 3 REZERWACJA I MELDUNEK

• Podstawą do zameldowania Gościa w Hotelu jest okazanie pracownikowi Recepcji dokumentu tożsamości ze zdjęciem oraz podpisanie karty meldunkowej.

• Gość nie może przekazywać pokoju osobom trzecim, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną opłatę.

• Recepcja każdorazowo wydaje kartę klucz po okazaniu dokumentu potwierdzającego tożsamość zarejestrowanego Gościa. Ze względów bezpieczeństwa Gość powinien niezwłocznie poinformować Recepcję o zagubieniu karty / klucza do pokoju.

• Osoby niezameldowane w Hotelu mogą gościnnie przebywać w pokoju hotelowym w godzinach 7-22. Przebywanie osób niezameldowanych w pokoju hotelowym Gościa po godzinie 22.00 jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez najmującego pokój na odpłatne dokwaterowanie dodatkowych osób do pokoju. Dokwaterowanie każdej osoby nastąpi według stawek cennika Hotelu.

• Hotel może odmówić przyjęcia Gościa będącego pod wpływem alkoholu, środków odurzających, wykazującego agresję słowną lub fizyczną który znacząco łamie zasady bezpieczeństwa oraz procedury sanitarne Hotelu lub który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył Regulamin Hotelu. Hotel ma prawo do skrócenia pobytu Gościa nieprzestrzegającego Regulaminu, który działa na szkodę Hotelu i zakłóca pobyt innych Gości.

• Hotel zastrzega sobie prawo do dokonania przy zameldowaniu preautoryzacji karty kredytowej lub pobrania depozytu gotówkowego w wysokości należności za cały pobyt oraz dodatkowej kwoty na ewentualne wydatki w ramach kredytu hotelowego. Opłata za pobyt pobierana jest z góry, chyba że umowy stanowią inaczej.

• Gość ponosi pełną odpowiedzialność za uregulowanie wszelkich płatności wynikających z pobytu. Jednocześnie Gość upoważnia Hotel do obciążenia swojej karty kredytowej/debetowej za wykorzystane a nieopłacone usługi hotelowe.

• Hotelowi przysługuje ustawowe prawo zastawu na rzeczach wniesionych przez Gościa do obiektu w przypadku opóźnienia w uregulowaniu płatności za pobyt lub nieuregulowaniu należności za świadczone usługi dodatkowe.

• W przypadku rezygnacji Gościa z opłaconego pobytu w trakcie jego trwania, obiekt nie zwraca opłaty za pozostałe doby hotelowe.

§ 4 USŁUGI

• W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług prosimy o jak najszybsze zgłaszanie uwag pracownikom Recepcji, co umożliwi niezwłoczną reakcję.

• Hotel obowiązany jest zapewnić Gościom:

- warunki do pełnego i nieskrępowanego wypoczynku,

- bezpieczeństwo pobytu, w tym zachowanie tajemnicy informacji o Gościach,

- profesjonalną obsługę w zakresie świadczonych usług,

- sprzątanie pokoju i wykonywanie niezbędnych napraw urządzeń podczas nieobecności Gościa, a w Jego obecności tylko wówczas, gdy wyrazi takie życzenie.

• Na życzenie Hotel świadczy usługi:

- przechowywania bagażu, Hotel może odmówić przyjęcia bagażu na przechowanie w terminach innych niż daty pobytu Gościa oraz rzeczy niemających cech bagażu osobistego,

- budzenia o określonej godzinie,

- zamawianie taksówek.

§ 5 ODPOWIEDZIALNOŚĆ HOTELU

• Hotel ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osoby korzystające z jego usług w zakresie określonym przepisami art. 846-849 k.c. Gość powinien zawiadomić Recepcję hotelową o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Odpowiedzialność Hotelu z tytułu utraty lub uszkodzenia pieniędzy, papierów wartościowych lub przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną jest ograniczona, jeśli przedmioty te nie zostaną oddane do depozytu. Hotel może odmówić przyjęcia na przechowanie powyższych przedmiotów, jeżeli zagrażają one bezpieczeństwu albo, jeśli w stosunku do wielkości lub standardu Hotelu mają zbyt dużą wartość (przekraczająca 50 tys. złotych) a także zajmują zbyt dużo miejsca.

• Hotel dysponuje parkingiem. Korzystanie z parkingu hotelowego jest płatne. W przypadku pozostawionego na nim samochodu mają zastosowanie przepisy regulaminu parkingu.

• W Hotelu znajduje się monitoring wizyjny, który zapewnia bezpieczeństwo Gości i pracowników.

§ 6 ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCI

• Dzieci poniżej 12 roku życia powinny znajdować się pod stałą opieką rodziców/opiekunów. Osoby nieletnie nie mogą meldować się w Hotelu bez obecności i potwierdzonej rejestracji osoby dorosłej lub opiekuna prawnego.

• Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody powstałe w wyniku działania dzieci.

• Gość ponosi pełną odpowiedzialność materialną i prawną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych obiektu powstałe z Jego winy, osób będących pod Jego opieką (w szczególności dzieci) lub odwiedzających Go osób. Hotel zastrzega sobie możliwość obciążenia karty kredytowej/debetowej Gościa za wyrządzone szkody także po Jego wyjeździe. Gość powinien zawiadomić Recepcję hotelową o wystąpieniu ewentualnej szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu.

• Gość zobowiązany jest do używania pokoju hotelowego oraz sprzętów w pokoju i całym Hotelu zgodnie z ich przeznaczeniem. Niezgodne jest dokonywanie zmian w pokojach hotelowych i wyposażeniu, które naruszają funkcjonalność i bezpieczeństwo korzystania.

• Każdorazowo opuszczając pokój, Gość powinien upewnić się, że drzwi wejściowe oraz okna są zamknięte oraz ze względów bezpieczeństwa, powinien wyłączyć telewizor, zgasić światło oraz zakręcić krany.

• Z uwagi na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w pokojach hotelowych: świec, grzałek i innych urządzeń nie stanowiących wyposażenia pokoju. Powyższe nie dotyczy ładowarek oraz zasilaczy komputerowych.

• W pokojach hotelowych nie można przechowywać ładunków niebezpiecznych – broni i amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych i iluminacyjnych.

• Ze względów sanitarno-epidemiologicznych gastronomia hotelowa nie przechowuje żywności Gości a pracownicy Hotelu nie wydają Gościom leków.

• W przypadku nieuzasadnionego uruchomienia alarmu przeciwpożarowego, np. poprzez zbicie szybki alarmowej ROP, skutkującego przyjazdem zastępów straży pożarnej, osoba odpowiedzialna pokrywa wszystkie koszty akcji z tym związanej. Dotyczy to także wysokości mandatu wystawionego przez dowódcę jednostki straży pożarnej, przybyłej do Hotelu na skutek czynności sprowokowanych przez Gościa.

§ 7 ZWROT RZECZY POZOSTAWIONYCH

• Przedmioty osobistego użytku pozostawione w pokoju przez Gościa będą odesłane na Jego prośbę i koszt, na wskazany adres po upewnieniu się co do osoby właściciela. W przypadku nieotrzymania takiej dyspozycji Hotel przechowa przedmioty pozostawione przez 3 miesiące, a po upływie tego okresu przekaże je na cele charytatywne lub do użytku publicznego. Hotel nie przechowuje pozostawionych artykułów spożywczych i leków – będą poddawane natychmiastowej utylizacji.

§ 8 CISZA NOCNA

• W Hotelu obowiązuje cisza nocna od godziny 22.00 do 6.00 dnia następnego. Zachowanie Gości i osób korzystających z usług Hotelu nie może zakłócać spokojnego pobytu innych Gości.

• Hotel zastrzega sobie możliwość organizowania imprez okolicznościowych, które odbywać się będą również w porze nocnej.

§ 9 POSTANOWIENIA DODATKOWE

• Hotel dopuszcza pobyt zwierząt w wybranych pokojach hotelowych. Obowiązuje opłata dobowa zgodna z cennikiem. Nie zezwala się na wejście zwierząt do restauracji, pokoju zabaw, sali fitness, strefy basenowej oraz SPA. Za wszelkie zniszczenia, zabrudzenia spowodowane przez czworonożnego przyjaciela odpowiedzialność ponosi właściciel. Właściciel zwierzęcia jest zobowiązany do trzymania go w taki sposób, aby nie stanowił zagrożenia dla innych Gości i personelu. Gość ma obowiązek usunąć wszelkie nieczystości pozostawione przez zwierzę na terenie Hotelu.

• W pokoju hotelowym oraz na terenie Hotelu, obowiązuje całkowity zakaz palenia. Złamanie zakazu palenia papierosów, e-papierosów i innych wyrobów tytoniowych jest równoznaczne z wyrażeniem przez najmującego Gościa zgody na pokrycie kosztów dearomatyzacji w wysokości 1000 PLN. Palenie jest dozwolone tylko w wyznaczonych miejscach na zewnątrz budynku.

• Na terenie Hotelu, z wyłączeniem pokoi, można spożywać alkohol zakupiony wyłącznie w hotelowej restauracji i barze.

• Zakazuje się prowadzenia na terenie Hotelu akwizycji i sprzedaży obnośnej.

• Gość zobowiązuje się, że w ramach korzystania z usługi internetowej w publicznych sieciach transmisji danych nie będzie naruszał obowiązujących przepisów prawa, w szczególności naruszał cudzych dóbr osobistych, praw autorskich i propagował treści niedozwolonych prawem. Gość zobowiązany jest w szczególności do:

- korzystania z usługi internetowej zgodnie z jej przeznaczeniem,

- niepodejmowania żadnych działań mogących zaburzyć poprawne funkcjonowanie infrastruktury obiektu, a także działań mających negatywne konsekwencje dla innych użytkowników sieci telekomunikacyjnych,

- zapewnienia, by korzystanie z usługi przez Gościa nie ograniczało możliwości Hotelu do dostarczania usługi lub monitorowania sieci i jej elementów.

• Wszelkie inne kwestie regulują wewnętrzne procedury Hotelu.

• W przypadku naruszenia przez Gościa postanowień niniejszego Regulaminu, Hotel ma prawo rozwiązać umowę przed upływem czasu na jaki została zawarta. Gość zobowiązany jest do niezwłocznego zastosowania się do żądań personelu Hotelu, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia oraz do zapłaty za ewentualnie poczynione uszkodzenia i zniszczenia oraz opuszczenia terenu Hotelu.

-Gościom przyjeżdzającym samochodami oraz grupom autokarowym, wytyczony został oznakowany, zadaszony podjazd do hotelu z miejscem tymczasowego postoju (do 10 minut) na czas meldunku.

Regulamin pobytu zwierząt na terenie Hotelu GLAR Conference & SPA

§ 1 ZWIERZĘTA W HOTELU

1. Na terenie Hotelu dopuszcza się obecność wyłącznie psów po spełnieniu zasad ustalonych przez Hotel w niniejszym regulaminie. Inne zwierzęta ze względu na bezpieczeństwo Gości hotelowych nie mogą pozostawać na terenie obiektu.

2. Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia psa, którego rasa jest powszechnie uznawana za groźną lub agresywną oraz psów, których waga przekracza 20 kg.

3. Pobyt psów jest możliwy tylko po indywidualnym kontakcie i zgodzie Hotelu na pobyt z psem.

4. Zakwaterowanie Gości hotelowych przybywających z psem jest możliwe jedynie w pokojach do tego wyznaczonych, w wyodrębnionej części Hotelu. W przypadku braku wcześniejszego powiadomienia o pobycie z psem i braku wyznaczonych do tego pokoi, pobyt z psem w obiekcie nie będzie możliwy.

§ 2 REZERWACJA POBYTU GOŚCIA HOTELOWEGO Z PSEM

1.Warunkiem przyjęcia do Hotelu jest zgłoszenie przyjazdu z psem w trakcie dokonywania rezerwacji z podaniem rasy i wagi psa oraz potwierdzenie takiej rezerwacji przez Hotel.

2. Hotel przyjmuje Gości wyłącznie z psami zdrowymi, posiadającymi książeczkę zdrowia z potwierdzeniem aktualnych szczepień i odrobaczenia. Właściciel zwierzęcia zobowiązany jest podczas pobytu w Hotelu posiadać aktualną książeczkę zdrowia zwierzęcia i okazać ją na prośbę personelu.

3. Właściciel psa przybywając do Hotelu oświadcza, że zwierzę jest zdrowe i nie stanowi zagrożenia dla innych osób i psów w Hotelu oraz akceptuje warunki niniejszego Regulaminu podpisując oświadczenie o treści załącznika do Regulaminu.

§ 3 ZASADY PRZEBYWANIA PSA W HOTELU

1. Psy, których pobyt został zgłoszony przy rezerwacji mogą być przez ich właściciela wprowadzone do Hotelu i trzymane wyłącznie w pokojach właścicieli.

2. Przebywając w miejscach ogólnodostępnych na terenie Hotelu, Właściciel ma obowiązek trzymania psa na smyczy i w kagańcu.

3. Obowiązuje bezwzględny zakaz wprowadzania psa do restauracji, sali zabaw dla dzieci, siłowni, strefy SPA oraz stref rekreacyjnych, w tym na tarasy od strony jeziora Wisełka.

4. Właściciel psa jest każdorazowo zobowiązany do sprzątania odchodów pozostawionych przez zwierzę zarówno w pokoju oraz terenach ogólnodostępnych na terenie budynku i otoczenia Hotelu. Obowiązek uprzątnięcia nieczystości po psie przewodniku nie dotyczy osób niewidomych i/lub poruszających się na wózku inwalidzkim.

5. Niedopuszczalne jest wykorzystywanie hotelowej bielizny pościelowej, ręczników oraz naczyń dla potrzeb psa. Pies nie może przebywać na łóżku, sofach, fotelach stanowiących wyposażenie Hotelu.

6. Właściciel zobowiązany jest posiadać własne posłanie i miski do wody i pokarmów dla psa. Właściciel zapewnia psu dostęp do świeżej wody i wyżywienia.

7. W przypadku pozostawienia psa samego w pokoju należy pozostawić zawieszkę na klamce po zewnętrznej stronie drzwi „„mój zwierzak jest w pokoju”.

8. Właściciel jest odpowiedzialny za zachowanie w pokoju ciszy przez swojego psa i nie zakłócanie spokoju innym Gościom hotelu. Pies nie powinien być pozostawiony sam w pokoju jeżeli w tym czasie zakłóca spokój innych gości i trwa to dłużej niż 20 minut.

9. W przypadku powtarzających się skarg ze strony Gości hotelowych lub personelu hotel zastrzega sobie prawo żądania usunięcia psa z Hotelu. W ekstremalnych warunkach, gdy kontakt z Właścicielem nie będzie możliwy Hotel zastrzega sobie prawo do wejścia personelu do pokoju , również z ewentualną pomocą odpowiednich służb i odstawienia psa do najbliższego schroniska dla zwierząt. Wszystkie koszty wynikłe z powyższych działań pokrywa Właściciel zwierzęcia.

10. Sprzątanie pokoju, w którym przebywa pies ze względów bezpieczeństwa odbywa się wyłącznie w obecności Właściciela lub podczas nieobecności psa w pokoju. W celu ustalenia godziny należy skontaktować się z obsługą Hotelu.

11. Właściciel jest zobowiązany do przypięcia smyczy z psem podczas przebywania na tarasie do specjalnego haczyka zamontowanego w dolnej części tarasu.

§ 4 OPŁATY ZA POBYT PSA W HOTELU

1. Pobyt każdego psa w Hotelu jest płatny.

2. Opłata za pobyt jednego psa w Hotelu wynosi odpowiednio:

a) psy małe do 10 kg – 90 zł za dobę;

b) psy duże powyżej 10 kg - 150 zł za dobę.

3. W przypadku niepoinformowanie recepcji Hotelu o posiadaniu psa w Hotelu:

a) nalicza się opłaty za pobyt psa w wysokości 150 % opłaty wskazanych w pkt 2.

b) Gość hotelowy jest zobowiązany zmienić pokój zajmując pokój przeznaczony do pobytu z psami;

c) Gość hotelowy uiszcza zryczałtowaną opłatę w wysokości 500 złotych za przeprowadzenie sterylizacji zajmowanego pokoju nie przeznaczonego do pobytu z psem.

4. Jeżeli materac, wykładzina lub inne elementy wyposażenia pokoju, w którym przebywa pies lub części wyposażenia Hotelu i jego otoczenia będą przez psa zabrudzone (sierść, błoto) lub uszkodzone, dotyczy to także roślinności na terenie obiektu, właściciel jest zobowiązany do pokrycia kosztów ich naprawienia lub wymiany na nowe na podstawie wyceny Hotelu.

5. Ustala się ryczałtowy koszt wymiany zabrudzonego/zniszczonego przez psa kompletu pościeli hotelowej na kwotę 400 złotych.

6. Właściciel psa odpowiada materialnie za wszystkie wyrządzone przez niego szkody, zarówno w mieniu Hotelu, jak i innych Gości hotelowych.

7. W przypadku wystąpienia stanu zagrożenia wynikającego z przebywania psa w Hotelu właściciel psa pokrywa wszelkie koszty wezwania odpowiednich służb do Hotelu oraz ewentualnego pobytu psa w schronisku.

§ 5 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Właściciel psa jest zobowiązany do przestrzegania regulaminu hotelowego dotyczącego zachowania ciszy nocnej w hotelu i niezakłócania spokoju innym Gościom hotelowym oraz innym psom przebywającym w Hotelu.

2. W przypadku powtarzających się skarg innych Gości hotelowych dotyczących pobytu psa w Hotelu oraz niestosowanie się do Regulaminu, Hotel zastrzega sobie prawo do natychmiastowego zakończenia pobytu Gości z psem bez zwrotu wpłaconej opłaty za pobyt.

3. Właściciel oświadcza, że zapoznał się z Regulaminem.

Regulamin parkingu

• Poprzez wjazd na teren parkingu użytkownik pojazdu wyraża zgodę na warunki niniejszego regulaminu i zobowiązuje się do ich przestrzegania.

• Parking hotelowy obejmuje wydzielone naziemne miejsca postojowe oraz miejsca w garażu podziemnym.

• Parking jest płatny według określonego cennika dostępnego na recepcji hotelu. Na parkingu obowiązuje opłata dobowa dla Gości hotelowych.

• W przypadku nieuiszczenia opłaty, Hotel może podjąć wszelkie środki zmierzające do udokumentowania faktu zawarcia umowy najmu miejsca parkingowego oraz dochodzenia należności na podstawie przepisów ogólnych.

• Parking naziemny jest parkingiem monitorowanym, strzeżonym. Parking w garażu podziemnym jest parkingiem monitorowanym, strzeżonym.

• Użytkownicy zobowiązani są do parkowania pojazdów w miejscach do tego przeznaczonych z wyjątkiem miejsc oznaczonych jako zarezerwowane. Niedozwolone jest parkowanie pojazdów poza miejscami wyznaczonymi do parkowania.

• Niedozwolone jest parkowanie pojazdów na miejscach parkingowych, przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami, innym osobom niż użytkownikom pojazdów posiadającym ważną kartę parkingową, o której mowa w art. 8 ust.3 ustawy – Prawo o ruchu drogowym, umieszczonej w widocznym miejscu za przednią szybą pojazdu.

• Pozostawiony na parkingu pojazd powinien być unieruchomiony z wyłączonym silnikiem i zamknięty na klucz.

• Użytkownik pojazdu ponosi odpowiedzialność za szkody spowodowane przez pojazd, w tym z tytułu zanieczyszczenia powierzchni parkingu.

• Użytkownik ponosi odpowiedzialność za szkody wywołane przez osoby mu towarzyszące.

• Obowiązuje bezwzględny zakaz wjazdu pojazdów przewożących materiały łatwopalne, żrące, wybuchowe oraz inne podobne materiały i substancje mogące stworzyć zagrożenia dla osób i mienia.

• Na terenie parkingu obowiązuje ograniczenie prędkości do 10 km/h oraz obowiązują zasady ruchu pojazdów zawarte w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r, Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 roku, Nr 108, poz. 908 ze zm.).

Cennik parkingu dla osób nie będących gośćmi hotelowymi:

1. Samochód osobowy – 15 zł brutto za każdą rozpoczętą godzinę.

Standardy ochrony małoletnich w Hotel GLAR Conference & SPA

Preambuła

Mając na uwadze treść wytycznych Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie biznesu i praw człowieka, uznając istotną rolę biznesu w zapewnieniu poszanowania praw dzieci, w szczególności prawa do ochrony ich godności i wolności od wszelkich form krzywdzenia, „Poręczenia Kredytowe” Sp. z o. o. (dalej „Spółka”) przyjmuje niniejszy dokument jako wzór zasad i procedur obowiązujących w przypadku podejrzenia, że dziecku, które przebywa w Centrum Konferencyjno – Szkoleniowym w Wisełce Hotel GLAR Conference & SPA (dalej „Hotel”) dzieje się krzywda oraz w celu zapobiegania takim zagrożeniom. Politykę ochrony dzieci w naszym Hotelu będziemy realizować poprzez niniejsze zasady:

1. Hotel prowadzi swoją działalność operacyjną z najwyższym poszanowaniem praw człowieka, w szczególności praw dzieci jako osób szczególnie wrażliwych na krzywdzenie.

2. Hotel uznaje swoją rolę w prowadzeniu biznesu społecznie odpowiedzialnego i promowaniu pożądanych postaw społecznych.

3. Hotel w szczególności podkreśla istotność prawnego i społecznego obowiązku zawiadamiania organów ścigania o każdym przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę dzieci i zobowiązuje się szkolić swój personel w tym zakresie.

4. Hotel zobowiązuje się edukować Personel na temat okoliczności wskazujących, że Dziecko przebywające w obiekcie może być krzywdzone oraz w zakresie sposobów szybkiego i odpowiedniego reagowania na takie sytuacje.

5. Jedną z form skutecznego zapobiegania krzywdzeniu dzieci jest identyfikacja dziecka przebywającego w obiekcie i jego/jej relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa w obiekcie. Personel Hotelu podejmuje wszelkie możliwe kroki zmierzające do przeprowadzenia identyfikacji dziecka i jego relacji z osobą dorosłą, z którą znajduje się w obiekcie.

6. Znaczenie pojęć:

a) Dziecko/Małoletni – każda osoba poniżej 18 roku życia;

b) Pracownik Hotelu/Personel - Osoba angażowana przez „Poręczenia Kredytowe” Sp. z o. o. do wykonywania obowiązków w Hotelu, bez względu na sposób powierzenia tych obowiązków, w tym osoba zatrudniona w oparciu o umowę cywilnoprawną, praktykant, stażysta i wolontariusz, niezależnie od obywatelstwa i wieku tej osoby.

I. ZASADY ZAPEWNIAJĄCE BEZPIECZNE RELACJE MIĘDZY MAŁOLETNIM A PRACOWNIKAMI HOTELU, A W SZCZEGÓLNOŚCI ZACHOWANIA NIEDOZWOLONE WOBEC MAŁOLETNICH:

1. Kontakt Personelu z Dziećmi powinien odbywać się wyłącznie w godzinach pracy i dotyczyć celów mieszczących się w zakresie obowiązków Personelu. Personel zobowiązany jest działać w sposób otwarty i przejrzysty dla innych, aby zminimalizować ryzyko błędnej interpretacji jego zachowania, a nadto zadbać o to, aby pozostawać w zasięgu wzroku lub słuchu innych członków Personelu, kiedy prowadzi aktywności z Dziećmi.

2. Pracownicy Hotelu mający bezpośredni kontakt z małoletnimi powinni wykonywać swoje zadania w sposób zapewniający poszanowanie praw osób trzecich, w szczególności praw Dzieci, z szacunkiem oraz w sposób uprzejmy i kulturalny, powstrzymując się od jakichkolwiek zachowań, które mogłyby naruszać przestrzeń osobistą Małoletniego, powodować u niego poczucie zagrożenia, dyskomfortu lub strachu.

3. Personel jest zobowiązany do każdorazowego rozważenia, czy reakcja, komunikat bądź działanie wobec Dziecka są adekwatne do sytuacji, bezpieczne, uzasadnione i sprawiedliwe wobec innych Dzieci, a w komunikacji z Dziećmi zobowiązany jest zachowywać cierpliwość, słuchać uważnie Dzieci i udzielać im odpowiedzi adekwatnych do ich wieku i danej sytuacji mając na uwadze ewentualną niepełnosprawność Dziecka.

4. Podejmując decyzje dotyczące Dziecka, Personel zobowiązany jest poinformować je o tym i starając się brać pod uwagę jego oczekiwania. Szanując prawo Dziecka do prywatności, jeśli konieczne jest odstąpienie od zasady poufności, aby chronić Dziecko, Personel zobowiązany jest wyjaśnić mu to najszybciej jak to możliwe.

5. Niedopuszczalne jest w szczególności:

- stosowanie wobec małoletnich jakichkolwiek form przemocy zarówno słownej, a tym bardziej fizycznej, w tym zawstydzanie, upokarzanie, lekceważenie i obrażanie Dziecka, krzyczenie na Dziecko w sytuacji innej niż wynikająca z bezpieczeństwa Dziecka lub innych Dzieci; bicie, szturchanie, popychanie, jakiekolwiek naruszanie integralności fizycznej Dziecka, dotykanie Dziecka w sposób, który może być uznany za nieprzyzwoity lub niestosowny;

- ujawnianie informacji wrażliwych dotyczących Dziecka wobec osób nieuprawnionych, w tym wobec innych Dzieci, przy czym zakaz obejmuje zarówno wizerunek Dziecka, jak i informacje o jego sytuacji rodzinnej, ekonomicznej, medycznej, opiekuńczej i prawnej;

- utrwalanie wizerunku Dziecka (filmowanie, nagrywanie głosu, fotografowanie) dla potrzeb prywatnych, a także umożliwienie osobom trzecim utrwalenia wizerunków Dzieci bez uprzedniej zgody Opiekunów Dziecka oraz samego Dziecka;

- nawiązywane z Dzieckiem jakichkolwiek relacji, a w szczególności romantycznych lub seksualnych, poprzez prywatne kanały komunikacji (prywatny telefon, e-mail, komunikatory, profile w mediach społecznościowych), składanie mu propozycji o nieodpowiednim charakterze, w tym seksualne komentarze, żarty, gesty oraz udostępnianie Dzieciom treści erotycznych i pornograficznych bez względu na ich formę; zapraszanie Dzieci do swojego miejsca zamieszkania, spotykanie się z nimi poza godzinami pracy;

- proponowanie Dzieciom alkoholu, wyrobów tytoniowych ani nielegalnych substancji, jak również używanie ich w obecności Dzieci.

6. Pracownicy Hotelu powinni zwracać uwagę na niepokojące zachowania małoletnich, które mogą świadczyć o ich krzywdzeniu i powinni podjąć próbę kontaktu z małoletnim w przypadku powzięcia podejrzenia takiego krzywdzenia. Jeżeli małoletni próbuje nawiązać kontakt z pracownikiem, powinien on go wysłuchać i, w miarę możliwości, uzyskać możliwie najpełniejszą informację o sytuacji małoletniego. Personel zobowiązany jest do zapewnienia Dzieci, że jeśli czują się niekomfortowo w jakiejś sytuacji, wobec konkretnego zachowania czy słów, mogą o tym powiedzieć Personelowi lub Dyrektorowi Hotelu i mogą oczekiwać odpowiedniej reakcji i/lub ich pomocy.

7. Troska o nieletnich ze specjalnymi potrzebami wychowawczymi lub z niepełnosprawnościami:

a. małoletni ze specjalnymi potrzebami oraz z niepełnosprawnościami wymagają zwykle większej troski. Od personelu oczekuje się w takich przypadkach szczegółowej wrażliwości, połączonej z wydawaniem jasnych i jednoznacznych komunikatów. Wielkie znaczenie ma uważne słuchanie małoletnich. Nie należy lekceważyć tego co mówią;

b. jeżeli zachodzi potrzeba pomocy małoletniemu z niepełnosprawnościami w czynnościach osobistych, personel winien jej udzielać z pełnym zrozumieniem problemu oraz za udokumentowaną zgodą rodzica (opiekuna);

c. małoletni z niepełnosprawnościami lub posiadający specyficzne trudności mogą zostać szybciej niż inni, wykluczeni z grupy. Z tego powodu szczególną uwagę ma umiejętność wysłuchania takich dzieci przez personel, tym bardziej, że mogą pojawiać się trudności w wyrażaniu przez nich swoich uczuć.

II. ZASADY I PROCEDURY IDENTYFIKACJI MAŁOLETNIEGO PRZEBYWAJĄCEGO W HOTELU I JEGO RELACJI W STOSUNKU DO OSOBY DOROSŁEJ, Z KTÓRĄ PRZEBYWA:

1. Zawsze, kiedy jest to możliwe, należy dokonywać identyfikacji dziecka i jego relacji z osobą dorosłą, z którą przebywa w Hotelu. Identyfikacja jest obowiązkowo przeprowadzana przez pracownika recepcji przy zameldowaniu w Hotelu oraz przez innych pracowników w sytuacjach nietypowych i/lub podejrzanych, wskazujących na możliwe ryzyko krzywdzenia dziecka.

2. Aby dokonać identyfikacji dziecka i jego/jej relacji w stosunku do osoby, z którą przebywa w obiekcie, Personel:

a. pyta o tożsamość dziecka oraz o relację dziecka w stosunku do osoby, z którą przybyło do obiektu lub w nim przebywa. W tym celu można poprosić o dokument tożsamości dziecka lub inny dokument potwierdzający, że osoba dorosła ma prawo do sprawowania opieki nad dzieckiem w obiekcie (np. dokument tożsamości dziecka wskazujący na pokrewieństwo, akt stanu cywilnego, orzeczenie sądu). W przypadku braku dokumentu tożsamości należy prosić o podanie danych dziecka (imię, nazwisko, adres, numer PESEL);

b. w przypadku braku dokumentów wskazujących na pokrewieństwo dziecka i osoby dorosłej należy zapytać o tę relację osobę dorosłą oraz Dziecko;

c. jeżeli osoba dorosła nie jest rodzicem lub opiekunem prawnym Dziecka, należy pytać czy posiada orzeczenie sądu o opiece nad Dzieckiem lub zgodę notarialną rodzica na podróżowanie danej osoby z dzieckiem lub dokument świadczący o zgodzie rodziców na wspólny wyjazd osoby dorosłej z dzieckiem (np. pisemne oświadczenie).

d. Jeżeli osoba dorosła nie posiada dokumentu zgody rodziców, należy poprosić o numer telefonu wyżej wymienionych, aby zadzwonić i potwierdzić przebywanie dziecka w obiekcie z obcą osobą dorosłą za wiedzą i zgodą rodziców/opiekunów prawnych.

3. W przypadku oporu ze strony osoby dorosłej co do okazania dokumentu dziecka i/lub wskazania relacji Personel wyjaśnia, że procedura służy zapewnieniu dzieciom korzystającym z Hotelu bezpieczeństwa i została opracowana w porozumieniu z organizacjami pozarządowymi działającymi w tym przedmiocie. Po wyjaśnieniu sprawy w sposób pozytywny Personel dziękuje za czas poświęcony na upewnienie się, że Dziecko jest pod dobrą opieką i jeszcze raz podkreśla, że procedura ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom.

4. W przypadku trudności z identyfikacją Dziecka i pozyskaniem potwierdzenia, że Dziecko znajduje się w Hotelu za zgodą prawnych opiekunów Personel informuje przełożonego lub Dyrektora Hotelu. Od momentu kiedy pojawiły się pierwsze wątpliwości, zarówno dziecko, zwłaszcza jeśli jest dotknięte niepełnosprawnością, jak i osoba dorosła powinni być pod stałą obserwacją personelu i nie zostawać sami. Personel stosuje w takiej sytuacji zasady i procedury reagowania w przypadku uzasadnionego przypuszczenia, że dobro małoletniego znajdującego się w Hotelu jest zagrożone.

III. ZASADY I PROCEDURY REAGOWANIA W PRZYPADKU UZASADNIONEGO PRZYPUSZCZENIA, ŻE DOBRO MAŁOLETNIEGO ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA TERENIE OBIEKTU HOTELARSKIEGO LUB KORZYSTAJĄCEGO Z USŁUG TURYSTYCZNYCH JEST ZAGROŻONE:

1. Za przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach zagrażających małoletniemu i udzielenie mu wsparcia odpowiedzialni są wszyscy pracownicy. O każdej sytuacji krzywdzenia lub posiadania informacji o krzywdzeniu małoletniego Personel ma obowiązek niezwłocznego poinformowania bezpośredniego przełożonego lub Dyrektora Hotelu w formie ustnej, a także formie pisemnej, poprzez przedłożenie stosownej notatki służbowej z przebiegu zdarzenia. Notatka może mieć formę pisemną lub mailową.

2. W przypadku gdy Personel, w tym pracownicy innych działów hotelu niż recepcja np. służba pięter, pracownicy baru i restauracji, strefy SPA, ochrony i inni, jest świadkiem nietypowych i/lub podejrzanych sytuacji z udziałem Dzieci, powinni oni o nich niezwłocznie zawiadomić przełożonego lub Dyrektora Hotelu, który zadecyduje o podjęciu interwencji. Przekazanie informacji powinno nastąpić jeszcze w tym samym dniu, w którym pracownik powziął podejrzenie lub informację. Jeżeli pracownik nie jest już obecny w danym dniu w Hotelu ma obowiązek przekazać informację telefonicznie.

3. Uzasadnione podejrzenie krzywdzenia dziecka występuje wtedy, gdy:

a. dziecko ujawniło pracownikowi Hotelu fakt krzywdzenia,

b. pracownik zaobserwował krzywdzenie,

c. Dziecko ma na sobie ślady krzywdzenia (np. zadrapania, zasinienia), a zapytane odpowiada niespójnie i/lub chaotycznie lub/i popada w zakłopotanie bądź występują inne okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie np. znalezienie materiałów pornograficznych z udziałem dzieci w pokoju osoby dorosłej.

4. Formy krzywdzenia Dziecka:

a. popełniono przestępstwo na szkodę dziecka (np. wykorzystanie seksualne, znęcanie się nad dzieckiem),

b. doszło do innej formy krzywdzenia, niebędącej przestępstwem, takiej jak np. krzyk, kary fizyczne, poniżanie,

c. doszło do zaniedbania potrzeb życiowych dziecka (np. związanych z żywieniem, higieną czy zdrowiem).

5. W sytuacji uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę Dziecka należy uniemożliwić Dziecku oraz osobie podejrzewanej o skrzywdzenie Dziecka oddalenie się z Hotelu. W uzasadnionych przypadkach można dokonać obywatelskiego zatrzymania osoby podejrzewanej. W takiej sytuacji, do czasu przybycia policji należy trzymać tę osobę pod nadzorem dwóch pracowników w osobnym pomieszczeniu z dala od widoku innych gości. W takim przypadku należy zadbać o bezpieczeństwo dziecka. Dziecko powinno przebywać pod opieką pracownika do czasu przyjazdu policji.

6. W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że doszło do popełnienia przestępstwa powiązanego z kontaktem dziecka z materiałem biologicznym sprawcy (sperma, ślina, naskórek), należy w miarę możliwości nie dopuścić, aby dziecko myło się oraz jadło/piło do czasu przyjazdu policji.

7. Po odbiorze dziecka przez policję należy zabezpieczyć materiał z monitoringu oraz inne istotne dowody (np. dokumenty) dotyczące zdarzenia i na wniosek służb przekazać ich kopię listem poleconym lub osobiście prokuratorowi lub policji.

8. W przypadku gdy zgłoszono krzywdzenie dziecka przez członka Personelu, wówczas osoba ta zostaje odsunięta od wszelkich form kontaktu z dziećmi (nie tylko dzieckiem pokrzywdzonym) do czasu wyjaśnienia sprawy.

9. W przypadku gdy członek Personelu Hotelu dopuścił się wobec dziecka innej formy krzywdzenia niż popełnienie przestępstwa na jego szkodę, Dyrektor Hotelu powinien zbadać wszystkie okoliczności sprawy, w szczególności wysłuchać osobę podejrzewaną o krzywdzenie, dziecko oraz innych świadków zdarzenia. W sytuacji gdy naruszenie dobra dziecka jest znaczne, w szczególności gdy doszło do dyskryminacji lub naruszenia godności dziecka, należy rozważyć rozwiązanie stosunku prawnego z osobą, która dopuściła się krzywdzenia, lub zarekomendować takie rozwiązanie zwierzchnikom tej osoby. Jeżeli osoba, która dopuściła się krzywdzenia, nie jest bezpośrednio zatrudniona przez Spółkę, lecz przez podmiot trzeci, wówczas należy zarekomendować zakaz wstępu tej osoby na teren instytucji, a w razie potrzeby rozwiązać umowę z instytucją współpracującą.

10. W przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka przez inne dziecko przebywające w Hotelu należy przeprowadzić rozmowę z dzieckiem podejrzewanym o krzywdzenie oraz jego opiekunami, a także oddzielnie z dzieckiem poddawanym krzywdzeniu i jego opiekunami. Ponadto należy porozmawiać z innymi osobami mającymi wiedzę o zdarzeniu. Wspólnie z opiekunami dziecka krzywdzącego należy opracować plan naprawczy, celem zmiany niepożądanych zachowań. Z opiekunami dziecka poddawanego krzywdzeniu należy opracować plan zapewnienia mu bezpieczeństwa, włączając w ten plan sposoby odizolowania go od źródeł zagrożenia.W trakcie rozmów należy upewnić się, że dziecko podejrzewane o krzywdzenie innego dziecka samo nie jest krzywdzone przez opiekunów, innych dorosłych bądź inne dzieci. W przypadku potwierdzenia takiej okoliczności należy podjąć interwencję także w stosunku do tego dziecka.

11. Wszystkie osoby, które w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych powzięły informację o krzywdzeniu Dziecka lub informacje z tym związane, są zobowiązane do zachowania tych informacji w tajemnicy, wyłączając informacje przekazywane uprawnionym instytucjom w ramach działań interwencyjnych. Obowiązuje bezwzględny zakaz informowania o takich zdarzeniach mediów.

IV. PROCEDURY I OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA SKŁADANIE ZAWIADOMIEŃ O PODEJRZENIU POPEŁNIENIA PRZESTĘPSTWA NA SZKODĘ MAŁOLETNIEGO ORAZ ZAWIADAMIANIE SĄDU OPIEKUŃCZEGO:

1. W sytuacjach nagłych w przypadku podejrzenia, że życie dziecka jest zagrożone lub grozi mu ciężki uszczerbek na zdrowiu należy niezwłocznie poinformować odpowiednie służby (policja, pogotowie ratunkowe), dzwoniąc pod numer 112 lub 998 (pogotowie). Poinformowania służb dokonuje członek personelu, który pierwszy powziął informację o zagrożeniu i następnie wypełnia Protokół interwencji.

2. W przypadku trudności z identyfikacją Dziecka oraz braku potwierdzenia, że Dziecko znajduje się w Hotelu za zgodą prawnych opiekunów Dziecka, Przełożony, który został powiadomiony o sytuacji, podejmuje decyzję o zawiadomieniu policji lub w razie wątpliwości przejmuje rozmowę z podejrzaną osobą dorosłą w celu uzyskania dalszych wyjaśnień. W przypadku gdy rozmowa potwierdzi przekonanie o próbie lub popełnieniu przestępstwa na szkodę dziecka, Przełożony zawiadamia o tym fakcie policję.

3. W zależności od sytuacji i miejsca poza sytuacjami o których mowa w pkt 1 i 2 Przełożony lub Dyrektor Hotelu na podstawie informacji Personelu weryfikuje, na ile podejrzenie krzywdzenia dziecka jest zasadne. W tym celu dobiera odpowiednie środki prowadzące do wyjaśnienia sytuacji lub podejmuje decyzję o przeprowadzeniu interwencji, a następnie ustala, jakie podmioty i instytucje powinny zostać poinformowane o podejrzeniu krzywdzenia małoletniego.

4. Interwencje w sprawach krzywdzenia Dzieci prowadzone są przez Dyrektora Hotelu, który może wyznaczyć na stałe do tego zadania inną osobę. W przypadku wyznaczenia takiej osoby jej dane (imię, nazwisko, email, telefon) zostaną podane do wiadomości Personelu, dzieci i opiekunów. W przypadku wyznaczenia innej osoby do prowadzenia interwencji pod pojęciem Dyrektor Hotelu należy rozumieć osobę odpowiedzialną za prowadzenie interwencji.

5. W przypadku gdy zgłoszono krzywdzenie dziecka Dyrektor Hotelu przeprowadza rozmowę z dzieckiem i innymi osobami mającymi lub mogącymi mieć wiedzę o zdarzeniu i o sytuacji osobistej (rodzinnej, zdrowotnej) dziecka, w szczególności jego opiekunami. Dyrektor instytucji stara się ustalić przebieg zdarzenia.

6. Dyrektor Hotelu informuje opiekunów o obowiązku zgłoszenia podejrzenia krzywdzenia dziecka do odpowiedniej instytucji (prokuratura/policja lub sąd rodzinno-opiekuńczy).

7. Po poinformowaniu opiekunów zgodnie z punktem poprzedzającym, Dyrektor Hotelu składa zawiadomienie o podejrzeniu przestępstwa do prokuratury/policji lub wniosek o wgląd w sytuację rodziny do sądu rejonowego, wydziału rodzinnego i nieletnich, ośrodka pomocy społecznej.

8. W przypadku, gdy wobec Dziecka popełniono przestępstwo Dyrektor Hotelu sporządza zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa i przekazuje je do właściwej miejscowo policji lub prokuratury.

9. Jeżeli osobą podejrzewaną o krzywdzenie jest dziecko w wieku od 13 do 17 lat, a jego zachowanie stanowi czyn karalny, należy ponadto poinformować właściwy miejscowo sąd rodzinny lub policję poprzez pisemne zawiadomienie.

10. Jeżeli osobą podejrzewaną o krzywdzenie jest dziecko powyżej lat 17, a jego zachowanie stanowi przestępstwo, wówczas należy poinformować właściwą miejscowo jednostkę policji lub prokuratury poprzez pisemne zawiadomienie.

11. W przypadku, gdy z rozmowy z opiekunami wynika, że nie są oni zainteresowani pomocą dziecku, ignorują zdarzenie lub w inny sposób nie wspierają dziecka, które doświadczyło krzywdzenia Dyrektor Hotelu sporządza wniosek o wgląd w sytuację rodziny, który kieruje do właściwego sądu rodzinnego.

12. Z przebiegu każdej interwencji sporządza się protokół, który załącza się do rejestru interwencji prowadzonego przez instytucję.

13. W przypadku zawiadomienia Policji lub innych uprawnionych służb, w zakresie przekazania im danych osobowych osób dorosłych i Małoletnich stosuje się odpowiednie przepisy udostępniania danych osobowych służbom państwowym.

V. ZAKRES KOMPETENCJI OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ ZA PRZYGOTOWANIE PERSONELU PODMIOTU DO STOSOWANIA STANDARDÓW, ZASADY PRZYGOTOWANIA TEGO PERSONELU DO ICH STOSOWANIA ORAZ SPOSÓB DOKUMENTOWANIA TEJ CZYNNOŚCI:

1. Standardy wchodzą w życie z dniem 23 lipca 2024 roku.

2. Ogłoszenie standardów następuje poprzez zamieszczenie ich na stronie internetowej Hotelu oraz wywieszenie przy Recepcji Hotelu, również w wersji skróconej, przeznaczonej dla dzieci do dnia 31 lipca.

3. Dyrektor Hotelu zapoznaje pracowników z treścią Standardów oraz przekazuje zasady ich stosowania, co następuje poprzez przesłanie tekstu dodatkowo drogą elektroniczną, przy czym dotyczy to wszystkich pracowników w terminie 14 dni od wprowadzenia standardów oraz każdorazowo przy zatrudnieniu nowego pracownika lub powierzeniu nowych obowiązków z udziałem Dzieci.

4. Personel Hotelu potwierdza pisemnie zapoznanie się z dokumentacją Spółki i określonymi w niej zasadami stosowania środków ochrony przeciwdziałającym zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochrony małoletnich składając stosowne oświadczenie.

5. Dyrektor Hotelu odpowiada za przeszkolenie pracowników Hotelu w zakresie stosowania Standardów Ochrony Małoletnich i obowiązujących w Spółce procedur w szczególności w zakresie:

a. konieczności reagowania i zgłaszania bez zbędnej zwłoki przełożonemu sytuacji nietypowych lub podejrzanych, w których istnieje podejrzenie krzywdzenia dziecka;

b. sposobu komunikacji z Małoletnim i zachowań zabronionych.

6. Szkolenia, o których mowa w pkt 5 są przeprowadzane cyklicznie nie rzadziej niż raz w roku, Obecność na szkoleniu potwierdzona jest imienną listą obecności.

7. Co najmniej raz na dwa lata Spółka będzie dokonywać oceny standardów w celu zapewnienia ich dostosowania do aktualnych potrzeb oraz zgodności z obowiązującymi przepisami. Wnioski z przeprowadzonej oceny będą pisemnie udokumentowane.

8. Tworzy się wewnętrzny rejestr ujawnionych lub zgłoszonych incydentów lub zdarzeń zagrażających dobru małoletniego, który przechowywany jest w Hotelu, za którego prowadzenie odpowiada Dyrektor Hotelu.

Zarząd Spółki

Standardy ochrony małoletnich w Hotel GLAR Conference & SPA - wersja dla dzieci

Drogi Młody Gościu,

Cieszymy się, że możemy Cię gościć w naszym hotelu! Twoje bezpieczeństwo i dobre samopoczucie są dla nas najważniejsze. Poniżej przedstawiamy zasady, które pomagają nam dbać o Ciebie i innych młodych gości. Prosimy, przeczytaj je uważnie.

I. Dbamy o twoje bezpieczeństwo na terenie Hotelu

• Zawsze staraj się poruszać po Hotelu w towarzystwie rodziców lub opiekunów.

• Z niektórych miejsc możesz korzystać tylko w obecności rodziców lub opiekunów, na przykład z siłowni, basenu, sauny i strefy spa.

• Jeśli zgubisz się lub potrzebujesz pomocy, zgłoś się do najbliższego pracownika hotelu np. do recepcji. Nasi pracownicy noszą służbowe stroje i identyfikatory, abyś łatwo mógł ich rozpoznać.

• Miejsca, które musisz znać: wyjścia ewakuacyjne, recepcja, restauracja.

• Pamiętaj nikt nie może Cię krzywdzić, krzyczeć, wyzywać, popychać, bić, szarpać, upokarzać i zawstydzać np. swoją nagością. Wszystkim formom przemocy mówimy NIE.

II. Zachowaj Ostrożność

• Kartę do pokoju zawsze trzymaj w bezpiecznym miejscu i nie dawaj jej nikomu innemu.

• Nie otwieraj drzwi nieznajomym. Jeśli ktoś puka do Twoich drzwi i nie jesteś pewien, kto to jest, najpierw zapytaj rodziców lub zadzwoń na recepcję.

• Jeśli ktoś nieznajomy próbuje z Tobą rozmawiać lub coś Ci proponuje, natychmiast poinformuj rodziców lub pracownika Hotelu.

• Nikt nie może robić Ci zdjęć bez twojej zgody i zgody rodziców lub opiekunów.

• Zawsze korzystaj z basenu w obecności dorosłych. Nasi ratownicy są tu, aby zapewnić Twoje bezpieczeństwo.

• Nie wchodź do strefy sauny bez rodziców/opiekunów !!! Możesz z niej korzystać w wyznaczonym czasie. Korzystanie z sauny jest intymnym procesem i powinno odbywać się w komfortowych warunkach. Tak jak dzieci nie powinny być świadkami nagości, podobnie użytkownicy sauny nie chcą czuć się skrępowani obecnością dzieci.

• Nie biegaj w Hotelu. Bieganie wokół basenu jest szczególnie niebezpieczne, ponieważ można się poślizgnąć. Biegając po korytarzach, schodach, w restauracji, czy tarasie stwarzasz zagrożenie nie tylko dla siebie, ale też innych przebywających tam osób.

III. Bezpiecznie korzystaj z Internetu

• Korzystając z hotelowego Wi-Fi pamiętaj o bezpieczeństwie w sieci.

• Nie udostępniaj swoich danych osobowych i informuj rodziców, jeśli coś Cię zaniepokoi.

IV. Szanuj inne osoby przebywające w Hotelu

• Pamiętaj, aby zawsze być uprzejmym i szanować innych gości oraz personel Hotelu.

• Bądź koleżeński dla innych dzieci przebywających w Hotelu. W zgodzie z innymi korzystaj z Sali zabaw.

• Staraj się utrzymywać porządek w swoim pokoju i na terenie Hotelu.

V. Zgłaszaj problemy

• Jeśli coś Cię martwi lub coś złego się wydarzy, natychmiast powiedz o tym swoim rodzicom, opiekunom lub pracownikom Hotelu.

• Zgłoś nam, jeśli innym dzieciom dzieje się jakaś krzywda.

• Nie bój się mówić o swoich odczuciach i doświadczeniach związanych z krzywdzeniem.

VI. Pamiętaj

Jesteśmy tu, aby Ci pomóc i sprawić, aby Twój pobyt był bezpieczny i przyjemny. Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz pomocy, zawsze możesz zwrócić się do nas bezpośrednio, telefonicznie +48 91 327 55 00 e-mail recepcja@hotelglar.pl

Życzymy miłego pobytu!

Regulamin korzystania z przewozów Meleksem

1. Centrum Konferencyjno – Szkoleniowe Hotel Glar Conference & SPA zlokalizowane w Wisełce ul. Sosnowa 15 w ramach swojej oferty dla gości hotelu, oferuje bezpłatną usługę przewozu osób na plażę oraz z plaży do hotelu, zwaną dalej Usługą, wg zasad określonych w niniejszym Regulaminie.

2. Usługa trwa ok. 25 minut i jest wykonywana według ściśle określonej trasy w ściśle określonych cyklach. Usługa jest wykonywana przez kierowcę, który prowadzi pojazd elektryczny.

Transport na plażę:

10:00 – transport na plaże z hotelu

10:30 – transport na plaże z hotelu

11:00 – transport na plaże z hotelu

11:30 – transport na plaże z hotelu

Transport z plaży:

15:00 – transport z plaży do hotelu

15:30 – transport z plaży do hotelu

16:00 – transport z plaży do hotelu

16:30 – transport z plaży do hotelu

3. Usługi realizowane będą w godzinach 10:00-11:30 oraz 15:00-16:30 pod warunkiem występowania odpowiednich do jej realizacji warunków atmosferycznych.

4. Miejscem zbiórki ustala się wejście do Hotelu GLAR w przypadku transportu na plażę oraz wejścia na plaże przy „Karczmie na Wydmach” w przypadku transportu do hotelu.

5. Skorzystanie z Usługi upoważnia do przejazdu pojazdem elektrycznym z kierowcą, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, maksymalnie 5 osób + kierowca jednocześnie.

6. Z Usługi mogą korzystać osoby, które ukończyły 7 lat. Osoby nieletnie, które nie ukończyły 18 roku życia, korzystające z Usługi pozostają przez cały czas pod pieczą swych opiekunów. Hotel GLAR Conference & SPA nie zapewnia pieczy nad osobami, o których mowa w zdaniu pierwszym w czasie trwania Usługi. Opiekunowie są zobowiązani do pozostania z osobami, o których mowa w zdaniu pierwszym i sprawowania nad nimi opieki przez cały czas trwania Usługi oraz do monitorowania zachowania swoich podopiecznych w tym czasie. Zabrania się jazdy z dziećmi „na kolanach”.

7. W czasie przewozu osoby korzystające z Usługi zobowiązane są siedzieć równomiernie na siedziskach i trzymać się poręczy, zakazane jest balansowanie, wychylanie lub wystawianie części ciała poza pojazd. Osoby korzystające z Usługi zobowiązane są stosować się do zaleceń kierowcy.

8. Osoby korzystające z Usługi są zobowiązane do przestrzegania niniejszego Regulaminu oraz przestrzegania ogólnego Regulaminu Wolińskiego Parku Narodowego.

9. Osoby uczestniczące w przejeździe pojazdem elektrycznym prowadzonym przez kierowcę, potwierdzają znajomość niniejszego Regulaminu.

10. Korzystając z Usługi należy stosować się do wszystkich poleceń kierowcy obsługującego pojazd.

11. Hotel nie bierze odpowiedzialności za skutki wypadków w wyniku nie stosowania się przez Uczestników do Regulaminu, nakazów i wskazówek kierowcy.

12. Hotel zastrzega sobie możliwość zabrania osoby niepełnosprawnej na wyznaczonej trasie w przypadku dostępności miejsc w pojeździe elektrycznym, nie będącej gościem hotelu.

13. Hotel zastrzega sobie możliwość do wprowadzania zmian do niniejszego Regulaminu.

Usługa jest świadczona od 20 czerwca do 30 września 2025 roku.

Zarezerwuj pobyt w sercu natury

8 korzyści z rezerwacji bezpośredniej
w okresie wakacyjnym w hotelu GLAR

Happy Hours w restauracji A'La Carte

15% rabatu na wszystko codziennie w godzinach 13:00-16:00

Zniżki na zabiegi i kosmetyki w SPA

15% rabatu w pakiecie "wakacje"

Voucher kwotowy na usługi w Hotelu

do SPA lub w restauracji w pakiecie "Wakacje"

Niższa cena za parking

tylko 40 PLN / doba

Specjalna cena obiadokolacji

w ofercie standardowej ze śniadaniem

Kieliszek wina powitalnego

pierwszego dnia pobytu

Codzienne uzupełnianie

wody mineralnej i pokoju, kawy Nespresso i herbaty

Bezpłatne przewozy Melexem

Gości hotelowych na plażę

Tak blisko Ciebie

Hotel › Szczecin 1.10 h

Hotel › Kołobrzeg 1.30 h

Hotel › Gdańsk 4.50 h

Hotel › Warszawa 6.20 h

Hotel › Berlin 2.40 h

Hotel › Wrocław 4.50 h

Hotel › Poznań 3.30 h

Hotel › Kraków 7.20 h

© 2025
Hotel GLAR
Hotel z basenem i SPA, restauracja i centrum konferencyjne